Mai exista timp liber ?


Motto :Cati oameni sunt intr-un singur om? Tot atatia cate stele sunt cuprinse intr-o singura picatura de roua sub cerul cel limpede al noptii”

Mihai Eminescu

In secolul 21 care este denumit si „secolul vitezei” toata viata a devenit un standard si anume : „Job – Casa – Facultate (pentru unii)”.
Acum eu vin si va intreb pe dumneavoastra „Cati dintre dumneavoastra mai au timp liber ?”. Adica sa facem ceva pentru sufletul nostru ?
Da, stiu ca lucram pana tarziu, avem termene limita, trebuie sa fim multitasking si mai stim noi cate altele. Bun, ajungem acasa, aici
avem alte probleme pe care multi dintre dumneavoastra le cunosc prea bine.Ok, mai trebuie sa mai mergem si la facultate (unii dintre noi).
Bun, vine weekendul dar in loc sa venim luni refacuti, venim tot asa daca nu mai deprimati decat am plecat.
Sa nu ma intelegeti gresit : nu ii condamn pe aceia dintre dumneavoastra care fac doua sau trei facultati sau sunt studenti la master ci din contra ii apreciez foarte mult.
In aceste conditii putem spune ca nu mai avem timp liber pentru ca suntem prinsi cu atatea treburi. Atunci ajungem foarte usor la stress, epuizare psihica si pana la urma la disperare !
Stressul este numit si „boala secolului 21”.Totusi un nivel de stress de 50% este bun pentru ca ne ajuta sa ne marim performanta.
dar ce se intampla cand stressul ajunge la 100%? In conditiile astea ramanem cu stressul si performanta scade. Ajungem astfel sa intram fara sa vrem in triunghiul dramei, triunghi format din : persecutor – victima – salvator. De data aceasta eu o sa vin cu o propunere :  Ce ar fi daca odata ajunsi la un nivel de stress de 100% sa incercam sa il coboram la 50% sau mai putin. Ce inseamna asta ? Asta inseamna ca ar cam trebui sa ne cunoastem pe noi insine. Cum ar fi de exemplu sa ne amintim cateva lucruri placute care ne-au facut fericiti odata. Cum ar fi sa ne amintim ziua cand am inceput sa ne punem rolele in picioare ? Sau ziua cand am fost odata la mare ?
Nu este asa ca inca mai auzim sunetul linistitor al valurilor marii ? Sau ce am simtit cand ne amintim ziua in care am mers pe bicicleta pentru prima data ? Atunci haideti sa trensformam triunghiul dramei in triunghiul invingatorilor ! Acest triunghi este format din : altruist – empatic – vulnerabil ! Haideti sa ne rupem cateva ore de vacarmul cotidian, de problemele de la job si sa reincepem sa socializam cu oamenii, sa cunoastem oameni noi, etc. Ce parere aveti ? Va astept la rubrica de comentarii !

Acest articol a fost publicat în Psihologie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Mai exista timp liber ?

  1. Irisha zice:

    Cand ai scris de master si 2-3 facultati m-am simtit 😀 recunosc … nu stiu de ce multi au impresia k nu stiu sa ma distrez, ca nu am timp sa ies pe undeva sau ca stau acasa tot timpul. Nu este nimic mai fals, ma duc la munca, apoi cateva zile pe saptamana merg la seminarii la master, dar dupa ajung acasa (pe la un 9 sa zicem) si am tot timpul sa ma simt bine. Am avut seri in care am iesit cu prietenii la terasa, cand am privit un film la cinema, cand am iesit la o plimbare. Am weekend-uri in care, in afara de faptul ca imi recuperez somnul, mai si ies, fac regulat prajituri cu visine, merg la patinoir, ies la cumparaturi si ma rasfatz cu lucruri care imi fac placere. Da, nu ies in cluburi si nu dau partyuri in fiecare saptamana. Dar asta nu inseamna ca nu pot sa-mi pun muzica acasa la maxim, sa dansez si sa ma distrez; nu inseamna k nu pot sa-mi invit prietenii acasa sau sa merg la cineva acasa si sa dam un party misto. Sunt lucruri pe care le traim dar despre care nu strigam in gura mare, iar unii au impresia ca nu stim sa ne distram.

    Sunt adepta „carpe diem”, iar daca ar fi dupa mine as da party in fiecare zi 😉 Cine ma cunoaste, stie 😉 Doar ca in afara de asta avem, dupa cum ai mentionat si tu, job, facultate, master, griji cotiedene etc etc etc.

  2. mause2k zice:

    Iti multumesc mult Irina pentru comentariu. Intr-adevar acum am ajuns sa te cunosc mai bine prin intermediul acestui comentariu. Sunt de acord cu tine ca nu iesi in cluburi si nici eu nu ies in cluburi in fiecare saptamana (azi mi-am propus dar am fost la mall in Sun Plazza). Vreau tare mult sa ne vedem impreuna prin parcul IOR pe ROLE :). Chiar ce spun vecinii de muzica data la maxim (eu stiu ca un amplificator nu se da la maxim). Adica dai volumul mare dar nu la maxim. Apar distorsiuni.

  3. Irisha zice:

    referitor la volum 🙂 fara amplificator, volumul de la combina muzicala e pe 100 😀

    o sa iesim pe role, dar deocamdata astept sa se topeasca zapada 🙂

  4. Mause2k zice:

    Super ideea cu iesitul pe role dar cand se topeste zapada. Hai sa eliberam copilul liber pozitiv din noi

  5. Alexia zice:

    foarte frumos daca ai scris asta din capul tau….

Spuneti opinia dumneavoastra

