Sfaturi utile pentru un somn sanatos


somn1. Sa ne organizam ziua. In cazul in care ne vom organiza lucrurile importante din ziua urmatoare, ne vom folosi timpul intr-un mod mult mai productiv. Asta inseamna ca vom lasa mai putin loc pentru lucrurile neprevazute iar somnul nu va avea de suferit din cauza gandurilor negre care se refera la ce trebuie sa facem in ziua urmatoare.
2. Sa mancam echilibrat. Masa de seara trebuie preparata cat mai lejer. Este bine sa optam pentru mancaruri fara grasimi care sa nu cada greu la stomac pentru ca somnul va fi perturbat de o digestie greoaie.
3. Sa ne relaxam. Odata cu inceputul serii este bine sa practicm exercitii de relaxare pentru ca vom scapa de stresul din ziua respectiva si de asemenea vom uita de probleme. De asemenea micile momente de relaxare cum ar fi : o baie in cada , ascultarea unor melodii lente etc) vor induce o stare de calm si destindere. Asta inseamna ca somnul se va instala mai repede.
4. Fara activitati obositoare la sfarsitul zilei. Odata cu inceputul serii este bine sa evitam activitatile intelectuale solicitante, munca sau jocul la calculator pentru ca aceste lucruri au tendinta de a induce dificultati in a adormi. De asemenea este bine sa evitam lumina puternica in zona ochilor.
5. Sa aerisim bine dormitorul. Somnul este mult mai odihnitor intr-o camera mai racoroasa, decat intr-una foarte calduroasa. In aceste conditii temperatura din dormitor nu trebuie sa depaseasca sau sa scada de 18 grade C. Fereastra se va deschide larg, pentru ca aerul proaspat sa intre in casa. Vara optam pentru plase de tantari la ferestre. In cazul in care nu putem scadea rapid temperatura din dormitor, este de preferat sa dormim cu ferestra intredeschisa.
6. Sa oprim orice sursa de lumina. Intunericul din camera te va ajuta sa dormi profund pentru ca melatonina, hormonul somnului, este stimulata de obscuritate si impiedicata de lumina.
7. Sa eliminam orice mesaj negativ. In cazul in care alegem totusi sa ne uitam la televizor sa alegem un program relaxant. Asta inseamna ca este exclus sa privim stiri sau orice altceva care ne induce o stare negativa.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Despre somn și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Sfaturi utile pentru un somn sanatos

  1. Monica zice:

    sfaturi utile pentru un somn bun dupa o zi grea.eu una din pacate nu pot sa il aplic pe cel cu intunericul.imi place sa adorm cu televizorul deschis, e adevarat mai mult pentru zgomot decat pt lumina.

Spuneti opinia dumneavoastra

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s